DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám.


ANKETA


Otázka znie: Sú CDčka mrtvým nosičom, až ano, tak prečo?

Čurby (OBSCENE PRODUCTIONS):
 Ne, proč by měl být mrtvý? Ani vinyl nikdy neumřel, přestože to s deskama vypadalo hodně bledě. Stále jsou tady lid, kteří vědí, že si koupí CDčka hýčkají svoji oblíbenou kapelu, svoji oblíbenou muziku. Dneska je strašně těžký platit z prodeje CDček kapelám studia, propagaci a další věci, takže možná se dočkáme toho, že hudbu svých oblíbených kapel budou platit nějací mecenáši nebo totální nadšenci a bude se toho vydávat stále méně...Sám si myslím, že prostě vedle sebe může existovat všechno, ale moc nevěřím, že hudbu zachrání legální stahování.

Michal Cichý ( KHAARAANUS PROD.) :
  Obecně se zdá, že ano, ale pro lidi aktivně se pohybující v jakékoliv hudební sféře ještě ne. Jde o to, že CD je v současné době již v podstatě sběratelský suvenýr. Lidi, co je stále kupují mají samozřejmě stejné možnosti, jako všichni ostatní, co sice muziku konzumují, ale nekupují a to, si dané audio stáhnout z netu, či jinak zkopírovat i v dosti vysoké kvalitě. Lidi, co ale "CD hudbu" kupují chtějí více, chtějí mít konkrétní medium v ruce, doma, ve sbírce. Je to jejich záliba, či  vášeň (u někoho vyšší u někoho slabší). Samozřejmě i tito sběratelé si vybírají a v CDs archivují jen to své "top" a některé alba jim stačí mít jen v MP3... Pravdou je, že těchto nadšenců je v současnosti na světě opravdu málo, v porovnání s minulými lety a nemyslím si, že by za nezájem o CD byla jen možnost stahování, či přepalování. Myslím, že CD mělo svůj boom a každý boom z různých navázných důvodů postupně oslabuje. Z pohledu vydavatelství, či kapel nemá žádný smysl nad tímto faktem naříkat, ale naopak to brát jako reálný vývoj, kterému je třeba se nějak adaptovat. Jak? To už je na každém individuálně, třeba se na to vysrat ;-)


RICHARD, (LECTER MUSIC AGENCY):
 Myslím si že pokud pacient nezemřel -tak jako jeho kámoš kazeta, například- tak v žádném případě o tom nemůže být ani řeč. Pro mě jako pro vydavatele by to byla dost špatná zpráva, protože je stále neuvěřitelné množství dobrých kapel, které si ten kotouč zaslouží mít vydaný, že si to prostě odmítám připustit...
Takže odpověď je: Zatím ne-a to je dobře!

FILIP (FEKAL PARTY, L´IMPHANTILE COLLECTIVE):
CD ještě není mrtvé ! Ikdyž jeho další životnost si neodvažuju tipnout :-)
Kromě toho nejdůležitějšího, tedy obsahu CD, může dnes ke koupi zlákat buď velmi nízká cena (do 6 euro maximum a i to je v některých případech už moc) nebo speciální digipacková a plechová , dřevěná či jiná vydání obsahující mnoho bonusů, typu velkých foto příloh, někdy skoro až knížek, bonusových DVD či CD, suvenýrů ( placky, nášivky, samolepky, přívěšky, potítka, prezervativy, plakáty atd.)
U tohoto druhého typu CD, nezáleží už tolik na ceně! Má totiž schopnost, stejně jako vinyl, vzbudit ve fanouškovi fyzickou touhu vlastnit ho !
Jakmile si fanda na takovýhle extra balení sáhne, nemůže na ten pocit zapomenout! Je zvědavej co je vevnitř, co to tam tak divně hrká, nebo proč je to tak těžký.
S takovýmhle cédéčkem se dá mazlit, prohlížet si ho spiklenecky u rozsvícené lampičky na nočním stolku, brát si ho na záchod jako spříjemění dlouhé chvíle a samozřejmě abych nezapoměl to nejdůležitější ! Takovýmhle CD se můžete chlubit svým kamarádům :-)

CDčka si získali priazeň ľudí podľa mňa hlavne vďaka tomu, že si ho vedel každý vyrobiť doma lacno na kolene, a keď sa s tým pohral, tak to aj vyzeralo pekne. Tak isto aj lisovanie CDčiek dnes stojí úplne smiešne peniaze. Ak CD, tak aspoň digipack! Síce pre niekoho to vyznie možno nelogicky, ale tým sa podľa mňa pochovali nadobro. CDčká a CDrká sa povaľujú doslova na na chodníkoch a k poslednému klincu do rakvy pomohol okrem nekreatívneho škaredého dizajnu, ich predražených cenách aj internet. Na vinyle sa dá úplne vybúriť, ako na obale, tak aj na platni. Uvidíme ako obstojí v boji s časom terajšia vinylová revolúcia. Na druhej strane, nedopadli by dosky rovnako, keby sa masovo k PC predávali vyrezávačky vinylov (duplating)?
PS pre labely/distrá: Neviem, či sa mám smiať, ak mi niekto napíše, že mení 1CD za 1 LP a 1 CDr za 1 EP. Prosím nerobte to a radšej vydávajte platne! 



Otto (Needful Things , Psychocontrol Records)

Já myslím, že je, ale jen v ty naší partičce. Myslím, že ho možná do budoucna nahradí jiný formát a nebo nosiče zmizí a muzika se bude nakupovat pouze přes internet. Jako tomu je dnes. Lidem stačí jeden, dva songy z desky a nic jinýho je nezajímá. CD jako nosič mi přijde chladný, jen kus plastu s papírem. Samozřejmě se dá udělat i pěkný CD, ale na rozdíl od desek, kdy každá kopie může vypadat jinak CD bude vždycky stejný. Neuděláš picture, půlený vinyl, splatter nebo jednostrannou desku a z druhý strany potisk, nebo randomized (náhodný barvy) kdy je každý kus jinak barevný. Jediný Shape (ořez) můžeą udělat jak na vinylu tak na CD. Já jsem propadl kouzlu vinylu někdy v 17ti letech, když sem narazil v distrech na desky, který mi připadají osobnější. A postupem času se mi sbírka pomalu rozrůstá. A když si koupím nový přírůstek tak hned jak přijedu z koncertu si ho pěkně prohlídnu skouknu vnitřák a těším se až si to pustím.