DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 17. septembra 2017

WASTED „Here comes the darkness“ LP 2013 (Combat Rock Industry/Trujaca Fala/Klownhouse Recordz)

Toto je jedna staršia vecička z mojej zbierky, ktorú som ešte nepopísal, no rád bych ju doporučil iným. Z melodickejšej vetvy punku sa mi toho nepozdáva toľko ako z jeho drsnejších odnoží, no ak ma už niečo zaujme, tak si to vždy dokážem naplno vychutnať. A to je aj prípad tejto fínskej partičky, ktorej piaty album už točím nejaký ten čas a dostáva ma stále viac. Ako to už u mňa býva zvykom, k ich muzike som sa dostal čisto náhodne, keď som pri debate s basákom nemeckých Midnight Crisis na ich trenčianskej zástavke preberal nejakú muziku a doporučil mi ich predošlý album „Outside by choice“ ako perfektný old-school melo-punk hraný novdobejšou kapelou. Dal som na jeho tip a doma som bol očarený. Potom už bolo len jasné, že keď sa objavil neskôr tento titul, siahal som po ňom už naisto.
O čo ide? Od prvého momentu úvodnej „Concrete wasteland“ až po záverečné hrabnutie do strún v „How did I get here?“ ide o čistý, nefalšovaný, priamočiary a melodický punkrock v tradícii napr. The Adolescents či Black Flag. Energia ruka v ruke s melodikou. Všetkých 10 songov vás neustále núti podupávať si, či klopkať do rytmu po volante (v aute sa táto muzika počúva absolútne parádne, len už zas nie je zvukovo tak plná ako doma z platňofónu) a je jedno či ide o svižnejšie veci (napr. titulná, či spomenutá úvodná, abo „The knife ´s still in my back“ z druhej strany) alebo nadupané strednotempovky (napr. „The gambler“, „Tragedy“ uzatvárajúca prvú stranu, či „Hollow days“ otvárajúca tú druhú, ale aj iné). Doménou sú skvelé, ostré gitary neustále hrajúce parádne vyhrávky, či len jednoduché doprovody, energický spev hojne podporený zbormi, ale aj priamočiara rytmika držiaca celý materiál na hutných spodkoch.
Najviac sa mi pozdáva dvojica songov „Here comes the darkness“ a „The hand that holds me down“, ktoré sa mi zdajú o máličko výraznejšie ako zbytok (čisto osobný dojem).
Tento album je vhodný na príjemné varenie, ale aj relax s nohami na stole a knihou v ruke, či brázdenie krajiny cestou-necestou. Mraky ernergie a silné melódie nenechajú chladným žiadneho staromilca.

-Majto C.-



Žiadne komentáre: