DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 5. februára 2017

Adacta, Godot Youth, Tendencie, Paskuda – 3.2.2017, Sereď - Kemping

Týždeň nahovno dospel k svojmu záveru, no držal sa zubami-nechtami a v podobe hustej hmly sa nám snažil znepríjemniť cestu do Serede. Snažil sa. Za tónov albumu „Tma“ jedného z našich večerných spoluúčinkujúcich bandov sme sa štyridsiatkou nekompromisne a úspešne dopravili až k bráne kempingu. Po príjemných povinnostiach, spočívajúcich v zvítaní sa so všetkými známymi tvárami, sme sa pomaly pripravili k produkcii, bo Zvolenčania volali, že prídu neskôr.

Tradične sme sa teda dlho neserkali s nejakými formalitami, bo zvuk sa po krátkom nástrele zdal byť ok. Na programe opäť nový set, ktorý sme odpremiérovali na Okthober feste v Trenčíne, čiže 8 nových vecí a k nim nejaké stariny. Pohybovo sme opäť nikoho neprekvapili, no prekvapil som sám seba, keď som v niektorých prípadoch okrem názvu ďalšej skladby povedal aj krátky koment. A hoci sa hralo fajnovo (aj s chybami – korenie k tomu predsa patrí), opäť sme raz vypustili 1 song, čo ale nevadí, 25+ minút je v našom veku tak akurát na zapotenie a stratu hlasu.
GODOT YOUTH
Po nás sa pred vcelku početné publikum postavilo nové brnenské zoskupenie GODOT YOUTH a od prvej sekundy sa z ich prejavu valili prúdy energie. V ich sete sa striedali rýchlejšie hardcore-punkové výprasky s pomalšími, prešpekulovanejšími záležitosťami, no nad všetkým stále vládli hlasy Markéty a Kocoura. Ohromne sa mi pozdávali aj po hudobnej stránke, ale vlastne celkovo tá kombinácia vplyvov na mňa pôsobila veľmi dobre. Songy mali ideálnu dĺžku, parádnu stavbu a skvelé prevedenie. Holt, holka a kluci sú neni žiadne „ořezávatka“ a skúsenosti zo svojich kapiel v GY pekne zúročujú a je to na celkovom prejave riadne poznať. Pre mňa jedno veľmi milé prekvapenie (naschvál som si to dopredu nikde nevypočul a veruže som dobre urobil). Rád si ich opäť niekde pozriem.
AD ACTA
Vzhľadom k tomu, že Paskuda sa stále neobjavila, inštrumenty si pripravila bratislavská štvorica. ADACTA už je za tie roky na scéne dostatočne vyzretá banda a bolo to poznať aj zo suverénneho prejavu. Mám rád ich crust-hardcore, od vydania posledného albumu stále radšej, tak som sa tešil, že mám možnosť znova ich počuť v špinavej koncertnej verzii. K veciam z albumu, ako napr. „Z mostov stúpa dym“, „Vlčia krv“, „Zuby závisti“, „Zlosť“, „Úzkosť“, či set uzatvárajúca „Rozlúčka“, borci pridali aj nejaké tie novotou páchnuce songy, ktoré na prvé počutie zneli veľmi nádejne. Zvukovo sa mi ich set tiež veľmo pozdával, čo bolo asi spôsobené tým, že Martinova gitara „švédsky chrchlala a bzučala“, čo mojím ušiam vcelku lahodí už od čias „Left hand path“, „Dark recollections“, „Like an ever flowing stream“.... Skrátka to tým songom dodalo tú správnu šťavu. Vždy, keď takto parádny set končí, aj ma to mrzí, no nič netrvá večne...
AD ACTA
A večne netrvalo ani naše čakanie. Pokročilá hodina, stále dôraznejšie sa hlásiaca únava a zistenie, že počasie zostalo nezmenené spôsobili, že sme sa odhodlali k návratu k domovom. Vo dverách sme sa obišli s práve príchodzími Zvolenčanmi a hoci som sa na ich koncert tešil, spomenuté okolnosti prevážili všetko a o niekoľko momentov neskôr sa zadné svetlá môjho vozítka stratili v hustých hmlách. No v hlavách zostal pocit spokojnosti z parádne stráveného večera a vďaky za to, že stále sú ľudia a miesta, ktorí to stále ťahajú a kde sa tieto pocity dostavujú.

-Majto C.-

fotky: Marek Rzavský


Žiadne komentáre: