DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 15. augusta 2016

SNIFFING GLUE „s/t“ LP 2011 (Search For Fame Records)

Zas raz rana do čierneho. Keď vidím napísané old schol hardcore punk, po tom skáčem jak pes po slanine. A opäť som raz očarený tým, do čoho som zahryzol a čo zožralo mňa. Album Nemcov Sniffing Glue v nenápadnom čiernobielom obale, podľa ktorého by som si ho domov nikdy neodniesol. No po prvom spustení sa nenápadnosť stratila. Teda aspoň v duchu súčasnej tvorby, bo z tohto páchnu osemdesiatky na kilometre.
Hneď od pomalšieho rozbehu úvodnej „Can´t tolerate anything“ musí byť každému jasné, že pôjde o cestu časom do dôb, kedy sa tento žáner rozvíjal vo zvuku kapiel ako Bad Religion (prvý album), Circle Jerks, D.O.A. či Black Flag, no keď song naberie na sile a tempe, hneď tam môžete počuť aj divokosť Minor Threat či M.D.C. a iných kapiel. Zvuk je síce poplatný dnešnej digitálnej dobe – napriek špinavému zvuku gitary a ostrému ryku basy znie pekne čisto a vyvážene, ale je to fajn. Asi by ma dnes nebavil zašumený a zahuhlaný zvuk z garáže. Druhý song „Another problem“ už je priamočiara punkovica od začiatku do konca, podobne ako nasledujúci „Violence“. Rýchly tep bicích, rinčiaca gitara a štekot speváka. „She was so“ je pomalšia vec, ktorá aj zložením aj štýlom prezentácie znie jak NoMeansNo na albume „Sex mad“. Parádna, temnejšia vecička, ktorá album spestruje. Po temnote zas veselá punkovačka v podobe svižných vecí „Clarence road“ s perfektnou vyhrávkou pred koncom a parádnym minisóličkom, či drsnej veci „Blinded by truth“, aby stranu uzavrela divočina „Pressure“, kde gitara buráca v dvoch akordoch a bicie šlapú v strednom tempe a spevák reve text. Parádna, jednoduchá záležitosť. Druhú stranu otvorí „I don´t remember“, punk s flegmatickým spevom, ktorá mi trochu pripomína frantíkov Youth Avoiders, ktorí sa pohybujú v podobných vodách. „Nightmares“ zvoľnila už tak voľné tempo veci predošlej, hoci vďaka spevu znie drsnejšie. Črievice sa do tanca zas rozpohybujú pri „Nothing in common“, „Dictator shit“ a „Waste“, čo sú tri krátke a nekompromisné vyhladzováky, aj keď v druhom dôjde aj na chvíľkové zvoľnenie. „Fighter“ je opäť melodická hopsačka, ktorá pôsobí ako balzam po predošlom rezaní (trochu mi to pripomína fínov Wasted). A úplný záver obstará opäť drsnejšia „Dead birds“, ktorá mi hovorenou časťou (ale v podstate  celkovo) opäť pripomína NMN.
Čo dodať? Počúvačom metalových gitár nepovie nič. Staromilcov tento album pohladí jak mňa. Každému čo jeho jest...

-Majto C.-


Žiadne komentáre: