DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 11. apríla 2016

KAAR „Choroby vaší doby“ CD EP 2014 (Hard Bones Production, Underground Records)

Na nedávnom bratislavskom Besnení som sa dostal k tomuto cd a hneď som ho aj začal prevetrávať. Neviem, o čom bola staršia tvorba kapely na debutovom albume „Kaarokalypsa“ (raz som z neho vypočul 2songy na bandcampe ešte dlho pred koncertom), no na aktuálnom ep-ku sa ich tvorba ženie prúdom, ktorý v týchto končinách za oných čias rozpútal Debustrol a v súčasnosti v starej tradícii pokračujú napr. takí Lahar. Čiže brutálny staroškolský thrash metal s nasratými gitarami, jedovatým štekotom, kde nechýbajú aj drobné melodickejšie ozdoby v podobe sól, či prešpekulovanejšie riffy. „Psychotik“ je rýchly, nekompromisný náklep v duchu Debustrol (či skôr Slayer) s občasnými zvolneniami. V podobnom duchu sa nesie aj „Úder z nitra města“, ktorá mi ale už viac pripomína cestu, ktorú razia Lahar – drsný thrashing s mierne komplikovanejšou stavbou ako priamočarejší predchodca a apokalyptickým textom, spestrením je aj melodické sólo. Ešte ďalej týmto smerom zájdu v rúhaní pod názvom „Smlouva s bohem“. Úvod sa nesie v pomalšom tempe, kde konečne vyznie aj prierazná basa, no po chvíli sa roztočí drviaci kolotoč chrliaci odpor voči cirkvi a jej praktikám. Gitary metajú zbesilé party, do ktorých spevák pľuje síru. Dobrý song, ktorý by sa nestratil ani na „Umění strachu“ Lahar. „Rozkradlá zem“ mi zaváňa muzikalitou Destruction (jasné, že z obdobia okolo albumu „Eternal devastation“), najmä gitarové riffy mi ich miestami pripomínajú. No aj tak je to riadne drsná šupa ako na zbytku tohto materiálu.
Počúva sa to dobre, ale zas to asi nemusím robiť často. Na to mám iné kapelky. Celkovo má ale kapela celkom dobre „našlápnuto“, tak som zvedavý, čo predvedú na pripravovanom splitku s Catastrofy a Exorcizphobia. Každopádne tu potenciál je a verím, že ho borci dokážu naplno využiť...

-Majto C.-


Žiadne komentáre: