DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 10. januára 2016

WEHRMACHT „The Complete Beer-Soaked Collection 1985-1989“ Box 2014 (F.O.A.D. Records)

Na tento skvost mojej zbierky som sa dlhšie nemohol odhodlať poriadne ho rozpitvať, bo som nevedel, ako to poňať, či každý nosič zvlášť, abo ako jeden súhrnný popis. Nakoniec som zvolil cestu menšieho odporu (viem, že som lenivý jak hovado, ale čo už). Poďme radšej rozobrať obsah štýlovo prizdobenej čiernej škatule. Okrem dvoch tradičných albumov zabalených v nádherných gatefold-obaloch z kriedového papiera, je tu 2-lp s demáčmi a ďalšie lp so živákmi nahranými v období aktívnej činnosti kapely. Tie sú tiež v gatefoldoch, no už len kartónových, zato rovnako plných informácií. Aby toho nebolo málo, vydavateľ prihodil aj cd s odlišnými verziami songov z demáčov a zo splitu s Mayhem (tým amíckým) a na ďalšom cd sú ďalšie živáky. Ak k tomu prirátam 32 stranový booklet veľkosti 12-palca, ktorý je naprataný dobovými plagátmi, fotkami, letákmi, recenziami na demáče..., niet tomu čo vytknúť. Takto nejako si predstavujem znovuvydanú kolekciu – so všetkým, čo k tomu patrí.
Dvoj LP s demáčmi obsahuje staré skúšobňové nahrávky z r.1985 najednej placke a štúdiový demáč „Beermacht“ + ďalšiu skušobňovku o rok mladšie na platni druhej. Po pravde, za vypočutie asi stojí len oficiálny demáč, ktorý už sa hudobnou kvalitou blíži albumovej produkcii kapely, ktorú poznáme (teda asi len poniektorí už dnes). Hlavne staré verzie songov z najstaršej nahrávky sa mi zdajú oproti tomu ako ich poznám, pomalé a uťahané – taký tuctový thrash metal. Čo sa živákov týka, tie zachytávajú až pokročilejšie obdobie kapely, čiže už je ich hudba svižnejšia a tomu zodpovedá aj ich nasadenie. Najmä záznamy z posledného obdobia(okolo r.1989) sú už riadne nadupané. Tam už počuť tie roky spoločného hrania. Pre mňa najpodstatnejšími kúskami tejto kolekcie sú aj tak oba legendárne albumy, ktoré tvarovali môj hudobný vkus koncom 80s.
Shark Attack“ bol pre mňa výplachom nehoráznym. V tom čase som mal od Slayeru len „Hell awaits“ a Nuclear Assault a Cryptic Slaughter som vtedy ešte nepoznal, čiže ich zrýchlený thrash metal, ktorého je tento album plný som vtedy nehorázne žral. Uklepané bicie a tradičný thrash-štekot speváka, k tomu duniaca basa a 2 nekompromisne riffujúce gitary, ktoré nešetria ani zbesilými vyhrávkami a sóličkami.. Nikdy nezabudnem ani na úvodné intro k titulnému songu, no najmä na intro „Puke“, z ktorého sme vtedy srali (v tých časoch nás presne chujkoviny tohto typu na albumoch zaujímali). Aj dnes ma tento album stále baví, hoci miestami pôsobí trošku chaoticky, ale o tom bol thrashcore 80s – rýchlo, agresívne a zbesilo. Na nejaké čačky nebol čas.
To druhý a záverečný album „Biermacht“ sa ku mne dostal v dobách, keď už som si ulietal na albumoch „Game over“ /Nuclear Assault, „Reign in blood“ /Slayer, „Immaculate deception“ /Ludichrist, „Dealig with it“ a „Crossover“ /D.R.I., „Life of dreams“ /Crumbsuckers, „Scum“ /Napalm Death, „Money talks“ /Cryptic Slaughter (a veľa iných chuťovečiek), čiže som nebol až tak šokovaný ich tvorbou, hoci doznala istých zmien v podobe výraznejšieho príklonu k hardcoru, ale aj ešte zbesilejších bicích. Zrýchlením sa výrazne osekala aj dĺžka niektorých songov, no štruktúra je stále založená na striedaní rýchlejších častí s pomalšími, hardcore húpačky s thrash sekačkami a občas až grindovými bicími. V tomto tu kapela predvádza množstvo skvelých kúskov. Dlhoročne jeden z naj albumov, aké som v tomto žánri počul, nech už pred ním a po ňom vyšlo čokoľvek. Vždy keď si ho pustím ma dostane ako po prvýkrát. Skrátka kult, na ktorý prisahajú mnohé dnešné thrash-corové bandy.
Pekná práca tohto vydavateľstva. Každým titulom, čo od nich mám mi urobili radosť. Pre mňa je síce táto zbierka 5xLP, 2xcd úplne zbytočná, keď deriem väčšinou iba oba radové albumy, no bol som zvedavý na demáčové časy. Neviem, či je tento box set ešte dostupný, ale ak si fandom tohto žánru, tak si k nemu cestu nájdeš...

-Majto C.-



Žiadne komentáre: