DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 22. decembra 2015

FORGOTTEN SILENCE „Re: Retro ´93“ 7“EP 2014 (Doomentia Records)

Forgotten Silence bola moja láska na prvý chaos v hlave pri pokuse vypočuť si „Thots“. Zdalo sa mi to vtedy tak prekombinované až ma to lákalo preniknúť do tých spletitostí. Podobné čosi som zažíval pár rokov pred tým pri tvorbe iných kapiel. A práve niektorým z nich venovali FS túto sedmičku ako poctu, resp. niektorým ich albumom z konkrétneho roku. Adekvátne k tomu vyzerá aj obal, ktorý napovie o ktoré konkrétne bandy sa jedná.
Mineral“ – song otvárajúci druhú stranu na dlho posledného albumu „Elements“ nedocenených velikánov technického death metalu 90s Atheist. Miloval som ich od debutu „Piece of time“ a práve tretí album bol pre mňa vrcholom ich tvorby. Možno práve preto mi nejaký čas trvalo, kým som sa dokázal odpútať od tísíckrát počutého originálu a ponoriť sa do tejto prerábky. Perkusie v úvode ma prekvapili, no potom už nasledujú známe pasáže s hutnejším zvukom gitár a vyhrávkami na klávesoch. Najdlhšie som si asi musel zvykať na hlas. Kelly Shaefer ho má tak osobitý, že počuť tento song hoci aj v inej podobe, no stále mi to tam pýta jeho škrekot, aj keď ani ten Satyrov nie je úplne neškodný. Povedal by som, že hutné doprovody song trochu aj nakopli. Kapela tam pridala aj modernejšie pasáže, resp. vyznenie pasáží, že napr. sekaná časť v strede vyznela ako Atrox na albume „Orgasm“ a záverečné sóličko je úplne excelentné. Po čase som si zvykol na túto verziu, s ktorou tiež Forgotteni porobili divy, hoci ja mám skrátka ten originál vyrýpaný v hlave až príliš hlboko.
Druhou vecou je „Personal energy“ – song, ktorý tiež otvára druhú stranu daného albumu a tým je „Spheres“ holanďanov Pestilence. Oveľa radšej mám od nich iné tituly, tak sa mi verzia brňákov hneď na prvé počutie páčila viac ako originál. Dostala konečne šťavu a drajv, čo jej vždy chýbali. Pomalá, atmosferická vecička, ktorej hutné gitary a klávesy dodali na atraktivite. V týchto vodách sú FS viac doma a ako tak počúvam šeptané hlasy, uvedomujem si, že „Spheres“ mali na ich tvorbu v začiatkoch asi väčší vplyv ako by mi vtedy napadlo, no to bude asi tým, že tento album šiel dosť mimo mňa. Ja som si z tohto žánru ulietal na „Elements“, „Focus“, „The erosion of sanity“, „Individual thought patterns“ (všetky z r. 1993 – no samozrejme som mal favoritov aj z iných rokov).
Keď túto nahrávku zhodnotím ako celok, musím priznať, že je to ideálna forma pocty svojím vzorom, zabalená do hutného, moderného zvuku typického pre FS v posledných rokoch. Každopádne veľmi dobrá a záslužná vecička, ktorú isto ocenia fandovia všetkých troch kapiel.

-Majto C.-


Žiadne komentáre: