DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 24. mája 2015

ZNOUZECTNOST „Beat Simplicitas“ LP 2014 (Sisyfos records)

Nový album Znouzectnost bol vo viacerých ohľadoch niečím výnimočný. Okrem toho, že kapela vydala po 22-och rokoch album aj na vinyle, pre mňa najmä preto, že som stratil prehľad o ich činnosti niekedy v polovici 90s, keď vydali parádny „Folcore“. Potom sa mi nejak stratili vo víre udalostí a záplave nových mien a titulov. Aj preto som rád, že som sa dostal k tomuto albumu a oživil spomienky na doby dávno minulé, keď demá „Vítejte v blázinci“ a „Obludný neználek“ často boli súčasťou playlistu a vrcholom tých čias boli prvé 3 albumy.
Prekvapenie prichádza hneď od prvých tónov úvodnej „Čech Orba“ s dobrým textom a chytľavým refrénom. Ešte melodickejší refrén zdobí hneď nasledujúcu „Každý věk má hrdiny“. Trojka „Jedeme v autě“ možno na prvé počutie znie tuctovo, no ak sa zameriate na bicie, v refrénoch zistíte, že to nie je len umcaumca klepot. „Plán“ je práve tou nenáročnou chytľavou záležitosťou. „Jericho“ svojou atmosférou príjemne mrazí – paráda vo všetkým smeroch. „Kovboj jménem Dan“ – tieto ich western záležitosti som nikdy nemusel, no hudobne je to tiež fajnovinka – príjemná strednotempová záležitosť. „Vlak do Ženevy“ je typický rozjuchaný ZNC-song, prvú stranu uzatvárajúca „Federální“ so slovenským (až na dva momenty autentickým) spevom tiež. Textovo trochu v duchu „všeobecne obľúbenej“ Zóny A, hudobne tiež nekomplikovaná, no príjemne ide do ucha. „Trosečníci“ otvoria druhú stranu vo veľkom štýle podobne ako úvod albumu. Skvelo zložená, zahraná i zaspievaná. No môj absolútny vrchol albumu sa skrýva až po nej pod názvom „Nejlepší ze všech světů“ – silná vecička s parádnym spevom plným emócií a skvelou hudbou. Považujem ju dokonca za jednu z najlepších vecí, čo som od nich počul. Príjemná je aj nasledujúca „Šroubek“ – milý text a jednoduché aranže. „Ziggy boy“ je ďalším dôkazom, ako dokážu ZNC pekne prespievať príbeh, pričom to neznie stupídne. Pekne vygradovaná záležitosť s ostrou gitarou. „Postfederální“ je len krátka srandička pred záverečnou akustickou záležitosťou „Avignon“ s parádnym sóličkom (neviem čo je to za dychový inštrument, mne to pripomína klarinet). Príjemný záver príjemného albumu. S potešením môžem skonštatovať, že páni si zachovali svoju tvár a vôbec ma nesklamali. Stále to na mňa zaberá aj po tých rokoch.
Kto rád starý český punk´n´roll, ten by sa tomuto albumu nemal vyhýbať.
-Majto C.-



Žiadne komentáre: