DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 13. októbra 2014

LOOKING FOR AN ANSWER „Eterno Treblinka“ LP 2011 (Power It Up)

Voči grindcoru a veľkým albumom v tomto žánri obvykle zaujímam zdržanlivejší postoj, no raz za čas sa stane, že ma nejaký album zaujme a odhodlám sa zadovážiť si ho. To je aj prípad tohto 3 roky starého titulu španielskej mlátičky Looking For An Answer, ktorú som predtým registroval len po mene a hudobne len vďaka split 10-palcu s Ratos de Porao. Po vypočutí ukážky z tohto albumu som vedel, že toto chcem mať doma. Parádny hustý grindcore s brutálnym zahuhlaným zvukom gitár a spevom ako zo skrine (začínam badať, že ak zbadám kdesi logo Power It Up, asi to bude pokrm vhodný aj pre moje uši, bo v poslednom čase som od nich natrafil len na samé grindové chuťovečky). Hneď po zazneni druhej „Campo de exterminio“ som sa vrátil späť v čase do dávnych 90s a spomenul na staré tituly Agathocles (taký „Black clouds determinate“ napríklad) či ranné nahrávky Haemorrhage, ktoré som vtedy držal vo veľkej úcte. A práve Haemorrhage mi evokuje aj ústredný riff a tempo štvrtej veci „Tapias de cementerio“, len spev je masakrálnejší. Zaujímavá je aj „La pesta roja“ so spomaleniami, čo mi zas evokuje starý Carcass. Dobrá vec je aj „Ecoterror“, kde po krutej víchrici príde spomalená stredná pasáž po chvíli zavalená ďalšou sypanicou. V mnohých častiach mi to pripomína dávny kultový debut „World downfall“ Terrorizer, či pre mňa najzaujímavejší titul „Realm of chaos“ anglánov Bolt Thrower (napr. B-stranu otvárajúca „Terror carnivoro“, len nemá tak brutálne podladený zvuk ako angláni vtedy). Dobre znie aj „Supremacia ética“ s pomalším úvodom, ktorý sa po basovej vyhrávke tradične rozbehne do nehoráznych klepaníc. Ako sa na správny grindcorový album patrí, nesmie chýbať cover. Chlapi vybrali skorominutový titul „Running through the blood“ od Fear Of God. Čerešničkou za touto kolekciou je posledná „Holocausto diario“, ktorá začína tiež hutným pomalým úvodom, aby sa neskôr striedali klepanice s pomalými časťami a stredne rýchlymi partmi. Jednoducho parádny 17-položkový album, ktorý počúvam už niekoľko mesiacov a stále ma baví. Kapela v podstate neprináša nič nového, no to ako hrajú a ako to celé znie, robí z tohto titulu pre mňa niečo výnuimočné. A pritom vyslovene nikoho nevykrádajú, to len vo mne ožívajú spomienky na staré nahrávky, čo kedysi oblažovali moje sluchovody.

-Majto C.-



Žiadne komentáre: