DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

streda 27. augusta 2014

JACK „Éberkóma“ 7“EP 2014 (Give Praise Records, Crustatombe)

Túto maďarskú grindovú úderku som videl na jednom z Ffud festov (nechce sa mi nikde pátrať na ktorom, bo je to aj tak nepodstatné) a už tam som bol prekvapený, ako dobre ich muzika znie. Síce sa mi vtedy zdala ešte dosť metalovo orientovaná, no dosť dobrá. Preto som ani na moment nezaváhal, keď som do rúk dostal toto ep-ko a hneď som sa stal hrdým majiteľom. Do červena ladený kreslený obal ukrýva vinyl vyvedený v rovnakej krvavočervenej farbe.
A ten zbesilý úvod prvej „A felettes“ to je teda riadny kopanec do gulí. Normáolne mi preleteli telom až do hlavy a vyrazili z nej oči – teraz mám gule miesto očí. Absolútne surový nástup – skvelá rúbanica vystriedaná dvojkopákovou masážou a v závere znovu výprask – skvelý grindík. Titulná „Éberkóma“ začne pomalšou death-metalovou pasážou, ktorá sa ešte v songu neskôr objaví, s gitarovou vyhrávkou, ktorú vystrieda svižný nášup. V pozadí sa z času na čas ozýva industriálny sampel, ktorý sa prepletá všetkými songami ako neviditeľné spojivo. „Ongyilkos társadalom“ je grindový náklep ako sa patrí, nasraný, agresívny – v trvaní trištvrte minúty – skrátka, riadna nálož. „Bomtásra ítélve“ je v podobnom duchu, no obsahuje aj spomalené pasáže. V „Beavatkozás“ sa okrem pomalej ťahavej pasáže ozdobenej melodickým gitarovým sólom, objaví aj hopsavá časť v Haemorrhage duchu. Zato záverečná „Béklyó“ je čistá rana z milosti, aby rozdrtená osoba dlho netrpela. To ja veruže netrpím a otáčam placečku a znovu kopanec do gulí... Neviem, ako znejú ostatné nahrávky tejto bandy, no toto je jednoznačne parádička. Ak si grinder, skoč po tom a zožer to celé jedným dychom.

-Majto C.-




Žiadne komentáre: