DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 30. marca 2014

GRIDE / ABORTION split 7“EP 2013 (Totalitarianism Still Continues records)

Dve základné kapely československého grindu sa konečne dočkali spoločného split singlu. Hneď ako som sa o tejto spolupráci dozvedel som bol nedočkavý a zvedavý ako to dopadne. Chvíľu trvalo kým to celé dostalo finálnu podobu a potom to zas trochu trvalo, kým sa mi to konečne dostalo do rúk, no dočkal som sa a v kľude, po niekoľko dní som modrú placku točil na mojej starej tesle. Gride si rokmi na scéne vytvorili svoj charakteristický ksicht a presne toho sa držia aj tu. Ak poznáš ich tvorbu tak vieš o čo ide. Krkolomné rúbanice, technické pasáže, do detailu premakané čertove bicie a Inyho skvele rytmicky nafrázovaný rev. K tomu neodmysliteľne patria výnimočné texty, ktoré sú ich ďalším poznávacím znamením. Hneď v prvom songu si na mušku vzali osobu Eguene Francois Vidoca, bývalého galejníka, ktorý prešiel na druhú stranu a stal sa šéfom francúzskej kriminálnej polície. Toto je však jediná pôvodná vec od prachatických grinderov. Ostatné dve skladby sú kovery, prvý je inštrumentálny úryvok z baletu Šavlový Tanec a druhý je od českej hardcore mašiny Našrot. Všetko samozrejme v typickom gride štýle. Zvuk z hellsoundu je ako šitý na mieru a všetko pekne do seba zapadá. Abortion sa stále držia hesla v jednoduchosti je sila a ono je to skutočne tak. Aj keď sa priznám, že som si na ich nový materiál trochu dlhšie zvykal, postupne sa mi dostával pod kožu a hitovosť zborových refrénov spravila svoje. Na úvod si dajte pozor na prehodené poradie prvých dvoch skladieb, ale to je len taká minimálna chybička krásy. Inak všetko ostatné funguje tak ako má, skladby majú punkovú príchuť okorenenú o Mirčiho strojovo presné klepačky. Aj Abortion obohatili svoju stranu o inštrumentálku, ktorej dali názov Pandorina Skrinka a je to vlastne taká sranda s jednoduchým basovým podkladom a totálne jazzovo uleteným saxafonovým sólom. Zvuk nahrávky mal na starosti Bibo a tu by som možno pridal trochu viac takej špinavej hrubosti a grindovej mastnoty. Ale zas sto ľudí sto chutí. Obal zdobí fotka wrestlera z 80-tych Andre the Gainta a limitovaná verzia obsahuje pekne strieborné okrúhle nálepkami oboch kapiel. Čo viac dodať, aj tak to už všetci máte doma.

Jan IP



Žiadne komentáre: