DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 24. februára 2014

KAHKASHAN / CAMARA DE GAS Split- 7“EP 2008 (Kooperácia)

Toto teda bolo prekvápko a ďalšia kúpa naslepo. Nikdy som o týchto spolkoch nepočul a pri poslednom nákupe som si tento titul vybral doslova naslepo. No po spustení a rozbalení skladacieho obalu som zostal vo vytržení. Z drážok strany A sa na mňa valil crust hardcore z Orlové, v ktorom pôsobili ľudia, ktorých som ja poznal až v bandách ako Tupak Amaru či Hibakusha. K tomu v rukách booklet, kde sú texty v štvorjazyčnej verzii (okrem českej aj v polštine, angličtine a španielčine) – no radosť nevídaná (toto som zbožňoval napr. na starých vydaniach Malárie). Oba songy sa nesú prevažne v crust-kolovrátkovom tempe – dokonca, prvý „Nueastras vidas“ začína dosť podobne, ako song „Pohádka o neomezeném blahobytu“ od Tupak Amaru (ten však vyšiel až o 2 roky neskôr) – a v spevoch striedajú Dan s Marom rôzne polohy – od škrekotu s hrubým revom až po hovorené slovo. Textovo tiež vcelku zaujímavé veci – jedna o ľudskej pretvárke a hodnote slov, druhá o čase... Na druhú stranu prispeli španieli Camara De Gas 6-mi songami grindového charakteru- parádny oldschool s dvomi revo-škrekmi. Hoci po zbesilom úvode prvej „Odio reprimido“ som čakal celý čas len nekompromisné klepanice, no hneď v jej závere sa ozvali príjemné zmeny tempa. V ďalšom songu je to podobné, no tam zas po voľnom tempe prichádza náklep a záver je opäť voľnejší. V podobnom duchu sa nesú aj ostatné songy – náklep strieda voľnú vyhrávku a naopak – to všetko v krátkom čase, ktorý každý song zaberie. Povedal by som, že na grindovú priehradku až neobvykle pestrá nahrávka a vôbec by mi nerobilo ťažkosti vypočuť si aj dlhší materiál (čomu sa pri tomto žánri nejak bránim). Textovo sa zaoberajú problematikou drog, práv žien a vplyvu doby a spoločnosti na jednotlivca – zaujímavé čítanie – rovnako ako aj počúvanie. Smutné je, že hoci od vydania týchto songov uplynul už taký čas, no texty na aktuálnosti nestratili... Ak ste fandovia spomenutých žánrov a doma toto splitko náhodou ešte nemáte, neváhajte a zadovážte si svoju kópiu.
-Majto C.-

Žiadne komentáre: