DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 1. októbra 2013

Lemmy Kilmister MOTORHEAD (autobiografia) kniha (nakladateľstvo BBart)

Knihy o kapelách kupujem fakt naozaj zriedka. To čo ma zaujíma, to už všetky pikošky poznám z metalových časopisov a webu. Ale pri tejto knihe som nezaváhal, ani len na minútku. Už je trocha staršia, ale Český preklad vyšiel len nedávno. Kto už len vo svete môže napísať pútavejšie knihu o svojom živote, než ten najpovolanejší rebel na svete, ikona ničivého životného štýlu Lemmy! Mám rád tvorbu Motorhead a tak o to viac sa teším pri čítaní tejto knihy, keď sa môžem všetko dozvedieť od samotného Lemmyho. Po prečítaní knihy zistíte, že tento človek má v sebe poriadnu dávku sebakritiky a anglického humoru. Proste s na plnú huby si dokáže priznať, že niektoré albumy majú nahovno , nezvaľuje vinu na nikoho, je si toho proste vedomý.Tak isto vie o sebe že je pozér , čo vysvetľuje jeho veta "Ano som pozér, v tomto štýle ani nič iné nemôžete byť". Najzaujímavejšie je však fakt, že človek, ktorý skonzumoval viac drôg a alkoholu dokopy ako jeden menší štát za rok, si všetko presne a podrobne pamätá. Mená, miesta,zaujímavosti z koncertov, zaujímavosti o ľudoch, ktorý ho obklopujú. celkom je zarážajúci tento fakt. Kniha pravdaže, keďže je to autobiorafia, mapuje život Lemmyho od jeho prvých krokov a je zaujímavé zistiť že za každým spackaným detstvom je jeden rozvod . Lemmyho otec je farár, ktorý ich opustil. To je skvelý východiskový bod k tomu, aby ste nenávidel až do morku kostí, túto inštitúciu. Nasledujú kapely Rocking Vicars, Opal Butterfly až dorazil do známejších Hawkwind. No a tu začala jeho drogová jazda, ktorá trvá až do dnes. Každý okolo neho je už mrtvý, niektorý jeho pekelné tempo konzumácie nevydržali ani rok. Lemmy má rád drogy ale nenávidí heroin. Dočítate sa o pár mrtvých kamarátoch, ktorý skončili práve vďaka heroinu. Najviac sa budete smiať práve na drogových historkách a rôznych týpkoch, ktorých tu opisuje.Ale raz mal aj on na mále a to keď ich auto zastavila policajná hliadka a svoje tabletky mixu speedu a sedatív museli niekam ukryť a šlo to jedine do vlastných úst.Tak prehltli každý po 50ks tabliet."Ležal som na zemi a okolo mňa pobehovali moji priatelia a kričali, že som mrtvý. ja som sa im snažil povedať, nech už držia hubu, ale nešlo to" .Prvé drogy v Anglicku opisuje ako nádherný vek nevinnosti, keď ešte drogy boli sranda a nie to, čo zostalo z nich dnes. "Keď sme si dali 200 násobok toho lieku, než je bežné, tak niektorý začali krmiť stromy pred barákom, ja som čítal knihu, ktorá zrazu zmizla, alebo som išiel po ulici s kufrom, ktorý som nemal". Podobných historiek je tu fakt neúrekom. A aj keď som knihu už zľúskol dvakrát, stále ju mám na čestnom mieste na mojej toalete, kde sa vždy a znova do nej začítam a stále tam nájdem niečo nové, niečo zábavné a niečo poučné.Fakt ju odporúčam každému, aj keď nie ste práve fanúšik Motorhead , tak sa vám garantujem zapáči a keď ste fanúšik , tak budete mľaskať. Máte už k dispozícii film Lemmy, ale táto kniha, je niečo viac a niečo o moc podrobnejšie a zaujímavejšie! Skúste.
-Lepra-

Žiadne komentáre: