DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 1. septembra 2013

GERANIUM "Geranium" 12"LP 2012 (Kooperácia)

Svojho času aj na prvom Ffud-e 2 kapelky odohrali svoj set v bare, kvôli nepriazni počasia, podobne ako tento rok. Práve tou druhou boli Geranium. Ich vystúpenie bolo parádnym ukončením piatkovej noci. Aj preto som ani na chvíľu nezaváhal, keď som v jednom francúzskom distre pri jednom z mnohých koncertov uvidel ich LP. V graficky pekne spracovanom gatefold obale je ukrytý okrem platne aj booklet s textami, ktorý je tiež parádne spracovaný.
A neskalamalo ma ani na moment ani po hudobnej stránke. Od prvých sekúnd úvodnej „Homeostasis“ som bol obdarený skvelým neocrustovým hardcorom. Pomalý ťaživý úvod s dvomi vokálmi a dunivou basou a dvomi masívnymi, ostrými gitarami sa po chvíli zmení v rýchlu víchricu plnú melodiky, keď obe gitary striedavo kvílivo vyhrávajú, aby spodky držala len basa a tradičný crust rytmus vyklepávajúce bicie. Čo sa mi na týchto novodobých crustoviciach ohromne pozdáva, je tempová rôznorodosť, čo potvrdzuje aj hneď druhý song „Condoning the leak“, kde sa k tradičným tempám pridávajú aj občasné, povedal by som až grindujúce, rýchle pasáže. Hneď ďalšia „No second chance“ sa nesie prevažne v ťaživom tempe a berie človeku aj poslednú nádej, no prestriedajú ich aj rýchlejšie pasáže. Záver A-strany obstará členitý melodický song so strašne dlhým názvom vo francúzštine (preto ho nepíšem) končiaci pekne melodickou vyhrávkou. B-stranu otvára bubeník duniacimi prechodmi, ku ktorým sa po chvíli pridávajú melodické vyhrávky gitár, aby song prešiel do parádnej pomalej pasáže so sekanými riffmi gitár, čo znie vcelku fajnovo. Nasleduje striedanie rýchlych pasáží s pomalými, do čoho sa striedavo revú oba vokály. Pekne vygradovaný song, ktorý skonči, tak ako začal – ťaživým, pomalým tempom. Podobný scenár sa odohráva aj v ďalších troch songoch albumu. Nebudem všetko prezrádzať – v kľude vypočujte sami. A že je na tomto albume čo počúvať. Ja som ho otočil snáď 30x a stále ma to baví (mám ho doma len necelé 2 mesiace), čo sa mi na ňom však najviac pozdáva je, že svoje krásy odkrýva postupne a čím viac ho počúvam, tým ho mám radšej.
-Majto C.-
 

Žiadne komentáre: