DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 9. júla 2013

OBSCENE EXTREME FEST , 3.-7.7. 2013, Trutnov, areál na bojišti

kľud pred peklom
Minulý rok som si myslel, že už hlbšie padnúť, fyzicky a psychicke na nejakom festivale nesmie. Ale budiž! Prišla ponuka, tráviť od stredy do neďele v plne zodpovednej pozícii (ďevka pre všetko na podiu) vedľa môjho kamaráta zvukára a vidieť tak celý koncert z podia. Keby som len tak trocha tušil, že je to asi tisíckrát namáhavejšie ako byť len tak na festivale, tak asi aj do toho neidem. Ale teraz už vyumývaný , vysratý,vyspatý čiže v pohode, ani celú vec neľutujem a dokonca som nadšený že som mohol stráviť celý fest v zákulisý a podebatiť si s mojimi oblúbencami a aj kamošmi. Po nbervóznom vybaľovaní a nastavovaní Liborovho štúdia, toto vlastne bola
EVOKEN
jedna veľká lotéria pre celý Vomitor sound a musím povedať, že dopadol ako jackpot.! Libor svoju úlohu zvládol na 100% a už som mu zo srandy navrhoval, že kapely čo nahral na svoje štúdio, vydáme ako pirátske nahrávky -)). Ok, hodina H sa blíži a je streda, to znamená Doom fest. Bol to celkom super nápad, lebo už jedno thrash besnenie sme zažili minule, tentokrát to boli doom veci. Pravdu povediac, som sa na nich aj viac tešil ako na niektoré grind veci. EVOKEN odštartovali celý fest a tak rezavý sound, som už dávno nepočul. Úplná paráda. Umieranie v praxi. ESOTERIC som favorizoval do úplných favoritov tochto festu, ale dopadlo to tak, že mali troch
ESOTERIC
gitaristov, klávesy a také efekty na gitary,že asi môj trojizbový byt by nestačil na ich uskladnenie. No a už pri tejto kombinácii toľkých nástrojov, automaticky postupujete riziko, že vám to bude znieť chaosne a ono to aj znelo chaosne. Popri všetkom ale ich muzika bola fakt parádne umieranie. Dobré! HOODED MENANCE  sú trocha z iného cesta a ich muzika je viac založená na špinavých gitarových riffoch, taký old school doom. Hrali však parádne a neviem prečo ich set sa mi páčil omnoho viac ako Esoteric. Bolo to živžie ale stále ešte špinavé. Tu ešte musím pre všetkých vysvetliť, že opisujem a budem po celý tento report opisovať ZVUK z pódia a nie spred
HOODED MENANCE
reprákov, lebo celý čas som tam stál. Streda sa chýli ku koncu a zajtra sa štartuje až poobede, takže po pobalení vecí si dávame ešte pár piviek v zákulisy a kecáme s každým a zoznamujeme sa z ľudmi, ktorých sme nevideli aj rok. Švrtok, vyspatý, vysratý, trocha umytý a hlavne triezvy nastupujeme znova do našej konklávy so zvukom. Podium je už hotové a ľudia pod podiom už stoja tak nažhavený, že to až iskrí na všetky strany. Dorazili posily a každý je hladný ako vlk. Človek by si povedal, že dostať hrací čas poobede o druhej vo štvrtok je celkom napiču čas, ale v tomto prípade to bolo totálne Bingo! Tý štastlivci sa volali SMASHING DUMPLINGS, predstavitelia,
SMASHING DUMPLINGS
českého knedlo coru, ktoré odborníci zaraďujú niekde pred vepřo a hneď po zelí! -) Každopádne pod podiom sa strhla poriadna mela a ľudia boli tiež, čerstvý, vysratý, umytý a tesne pred alkoholickým gongom. Všetky predpoklady byť úspešný. Po nich nastupujúci APE UNIT je pre mňa celkom neznáma vec ale nasadenie bolo v poriadku, akurát mi ich muzika absolútne nič nehovorila. MORKHIMMEL ako správny temniaci s úderom svôjho prvého riffu, uvoľnili totálny lejak,ktorý tak drbal asi hodinku v kuse. Zvláštne, že sa tento stav počasia, totálne hodil pre ich muziku , ako podklad -) Pred podiom ale aj tak stoja zástupy maniakov, ale väčšina
MORKHIMMEL
ľudí sa presúva pod veľký pivný stan a priľahlé stromy a z bezpečnostnej vzdialenosti sledujú koncert. Po nich začne protestovať moje telo, ktoré po mne požaduje, aby som už konečne sa najedol, vysral a dal si kávu. Takže v tomto momente mi padá sľub, že pokryjem štandardným spôsobom, celý festival a urobím jeden mega report sám. To sa poroste nedá!! Stíham ešte začiatok GRAVEYARDu a vôbec neviddím PERFECITIZEN. Prichádzam až na ANTIGAMA, ktorých som chcel vidieť, lebo ich posledný album sa mi celkom páči a bol som zvedavý, ako sa im podarí preniesť ich grindcore reznuté elektronikou. Bolo to tak pol na pol, aj keď makali jak ťažký profíci a ich
ANTIGAMA
spevák vyzeral ako deviant, predsa len tie technické riffy ide ťažko preniesť na podium, aby fungovali dobre. Ale sečteno podtrženo, dobrý boli (až na nejakého ich pobehaja, ktorý sedel pri bicmenovi celý ich set a po každej skladbe kričal, že aký je dobrý. Mali sme pocit, že je do neho zamilovaný). CHAPEL OF DISEASE vypúšťám a vraciam sa až na set starých bardov USURPRESS. Je pravda že ma skoro unudili k smrti, ale dalo sa-) FUCK THE FACTS som zo začiatku chcel vypustiť tiež, lebo ich nahrávky ma nejak neberú, ale neskôr som zistil, že chyba lávky!! Kanadské zoskupenie na čele s veľmi energickou slečnou , ako na podiu, tak aj asi mimo nej (nechcel by
FUCK THE FACTS
som s ňou bývať!) spustili také pekelné tornádo, že fakt som čumel. Neskôr po ich sete, keď som sa bavil aj s inými ľudmi zo scény, tak tvrdili presne to čo tu opisujem. Ich nahrávky znejú všelijak a nezapasujú každému ale ich set, proste neide ignorovať, keď na vás sa jebe toľko energie! Každopádne prekvapenie na mojej strane. FLESHLESS vypúšťam, videl som ich už mnohokrát a predpokladám, že oni majú svoj štandard, pod ktorý nikdy nešli, takže tu ani nie je čo riešiť. AHUMADO GRANUJO je typický leader gore grind skotačín, kombinovaní s debilným technom, ktoré však u ludí zaberá vždy tak, že prvý krát sa začali potiť aj vyhadzovači na
AHUMANDO GRANUJO
podiu a to tak, že po ich sete mi kamoš Smrťák (vyhadzovač z podia) zahlási legendárnu vetu :"Kurva tyhle Ahumáda by už mohli přestat hrát skladby ako "Absťák", nebo ti lidi pod podiem sou nezvladatelný" -) To asi tak zhruba vysvetľuje, čo sa tam muselo diať. Zvukári sa už toľko smialy na rôzných maskách, že sa dusili. DESECRATION a následne aj MALIGNANT TUMOUR vynechávam. Ani jedna z týchto kapiel ma vôbec neberie, takže nebudem svôj čas strácať s tým. Pred vystúpením legendy NEGATIVE APPROACH sa začali diať také klasické veci. Po nich totiž nastupovali Cryptopsy a vyriešilo sa to tak, že bubeník z Cryptopsy aj s technikmi si stavali
NEGATIVE APPROACH
svoje bicie asi hodinku a to aj počas setu Negative A. Oni mali svoje bicie postavené pred ich, čo dosiahlo taký efekt, že celý set NEGATIVE APPROACH ste mali pocit, že hrajú v klube, lebo boli tak natesnený na seba a navyše ich gitarista aj s vonou tyčinkou zapichnutou v zosíku, stál celý koncert chrbtom k obecenstvu. Energia však jebala ako hrom. Praotcovia HC už brúsili v roku 1984 a po tomto reunione by človek čakal, že to bude sračka. Energia ich vystúpenia, však valcovala a hrali, ako keby už v živote nemali nikde vystupovať. Absolútny rešpekt! Po nich ma už nejaké CRYPTOPSY absolútne nezaujíma. Toto nie je môj štýl a zo začiatku som tomu
Pápež na svojom mieste
chcel dať ešte šancu ale to bubeníkove excesie ma presvedčili o tom, že je lepšie, keď takéto veci ani nevidím.Potulujem sa po distrách, kecám s ľudmi a vraciam sa späť na podium, keď už pápež visí na hákoch zavesený na podiu  . HELL show ide na plné guľe. Prostitútky vrtia zadkami, jeptišky tancujú a banda nadržaných chlapov ich očumuje. Tak to má byť -). No zakončujeme v Mustach karaoke bare, kde kecáme s maniakmi zo scény aj z kapiel. Ešte taká jedna zaujímavosť. Očumujem plagáty rôznych festivalov a je ich neúrekom. Len jeden tam vyzerá ako veľkoplošná inzercia na rekonštrukciu paneláku. No je zhodou okolností zo mojej
CONTROLLED EXISTENCE
rodnej krajiny -) Noc ukončujeme na bare so sympatickým chlapíkom menom Mitch Harris (Napalm Death), ktorý nás dvoch odrudov oslovuje vetou. Hej chlapi, dáme pivo?, hehehehehe. Tak dávame a kecáme o všetkom a nakoniec padá aj otázka, ktorú asi počuje dosť často, kedže jeho manželka je Češka, tak neide sa neopýtať, že ako vie už po Česky. No základy už má ale potom spustí České ľudovky a mi už sa válame -) Naštastie ukončujem docela včas našu párty, lebo zajtra sa už vstáva docela brzo. Po 4 hodinách spánku sa preberáme z mrákot a pomaly nosíme ambasábl na podium. Je 10,00h a na podiu nastupujú CONTROLLED EXISTENCE.
CAVE HAVE ROAD
Slováci žijúci v Čechách sú myslím si docela slušným zástupcom mrtvých Idiots Parade. Všetko majú čo mali oni. Nasadenie, energiu a skvelé vypaľovačky. Je sice 10,00h ale Ľudia sa už celkom slušne pozbierajú pod podiom a sami dobre cítia ich energiu a aj to dávajú na javo! Super set! SIX SCORE a HIBAKUSHA ostáva bez mojej sledovanosti, lebo sa dopujem kávou a snažím sa zo seba urobiť človeka, ktorý vyzerá z ďaleka tak, že to zvláda. Čínsky CAVE HAVE ROAD pravdaže vzbudzuje zvedavosť už viacerých ľudí, nie je predsa zase tak bežné vidieť na našich pódiách kapely z týchto luhov a hájov. Hudba  a dojem je taký, že je to taký gore grind priemer so všetkým, čo
CAPTAIN CLEANOFF
s tým chodí. Taká milá kopírka  Gronibardu. Celkom to ušlo. Tu niekde začínalo moje telo protestovať, že by som si mal trocha aj odýchnúť. Libor nie je ochotný sa od mixu pohnúť , lebo "čo keď sa niečo stane" a tak tam stojí v pozore celý čas. Mne už tak brní v hlave od hluku na podiu, že si musím dať pauzu. Riešim to tak, že si občas dobehnem na podium, pozriem pár skladieb niečo a zase späť do stanu.Tak nevidím RATTBOMB, OBLIVIONIZED, DEPARTMENT OF CORRECTION. pozrem pár skladieb od COLDWAR, ktorý svojim dunivým buldozérom čo ide v strednom tempe a na čele s desne potetovaným vokalistom mi doslova
BIRDFLESH
trhali uši na podiu. To bola apokalypsa. STRONG INTETION pohoda, NATRON nič moc pre mňa. Môj mozog sa preberá až na Austrálčanov CAPTAIN CLEANOFF. Týto aj keby chceli tak nevedia sklamať. Klasický set, energia išla a všetko bolo v pohode. Čo viac si priať? Taliansky HOUR OF PENANCE je vážna kapela, hrajúci death metal, akurát len na ich účet vtipkujeme tak, že keby som akokoľvek technicky zdatný gitarista, tak sa medzi túto partiu pekných chlapcov, ja so svojim výzorom reklamy na Toi Toi, asi nikdy nemám šancu dostať-)) Po nich GADGET jebú jak bohovia a COLDWORKER sa tiež nenechávajú zahambiť. BIRDFLESH už ale
NAPALM DEATH
rozpútávaju klasické peklo, keď sa vyhadzovači na podiu už nestačia obracať. Obecenstvo je už v takom vare, že vám stoja aj bradavky. Energia sa dá doslova krájať. Tento štýl muziky vždy zaberá na koncertoch, lebo je to tanečné. Horšie je, že ako to ospravedlníte svôjmu podvedomiu, ale na to srať. Prípravy na NAPALM DEATH sú v plnom prúde a sere sa Emburyho basa až tak, že je už 20 minutový sklz. Mitch Harris aj Danny Herrera sedia pri nás a kecáme. Danny je už poriadne nervózny a Mitch sa len usmieva, ako vždy. Embury odhadzuje basu a sere na to. Nakoniec ho prekecajú a ide späťa všetko opravia  a NAPALM DEATH nastupuje v plnej paráde.
BETON
Novšie veci, striedajú staršie a úplné vyvrcholenie je set poskladaný z ich prvých dvoch albumov. "The Kill ,Scum, Your Suffer, Siege Of Power". Barney v kuse kričí na Čurbyho aby si s ním išiel zaspievať. Ten sa okúňa ako škôlkár pri prvom vystúpení pre príležitosti dňa matiek, ale nakoniec sa dá prehovoriť a zareve pár hitoviek -)) Po ich ste som ostal obarený z ich prístupu a pohode. Fakt mám túto kapelu, zase medzi Top 5. kapelamy. Poklona!! GRAVE mi už po nich prídu ako nejaký odvar, aj keď hrali super. Ešte registrujem skvelý MUMAKIL a ostatné sa mi rozpadá v hmle popletených myšlienok a únavy. Je sobota 10,00h a zase stojíme už na
MASSGRAV
podiu a do nás to jebú Slováci BETON. Pod podiom zase vrelo, ako keby ľudia neboli ani unavený. Väčšina je ešte nasračky zo včera a ešte väčšia väčšina ani nešla späť, takže sa jebe ďalej. Počasie jak z rozprávky a po ich skvelom sete sa rozhodnem prejsť sa
do mesta doplniť zásoby pitnej vody, pečiva a dať si kávu.Vraciame sa, že vidím len ako sa balia Japonci SETE STAR SEPT a nastupujú veteráni z Nemecka DEPRESSION. Nejak ma však neberú, aj keď ich nahrávky mám rád ale musím uznať že sa snažia. Ale SIMBIOSE je pre mňa prekvapenie. Starý fotri a zase toľko energie ako hrom. Paráda, zapisujem  ďalšie prekvapenie. MUCUPURULENT slabá
COCK AND BALL TORTURE
stredná cesta. SCD nesledujem až veteránov ENTRAILS MASSACRE, ktorý tiež idú naplno. Ale čo išlo po nich, to ma zase zmietlo. MASSGRAV som už tu na tomto podiu videl a posral som sa z nich. Nebolo tomu ináč ani teraz, aj keď som mal pocit že ich basák je na speede, lebo prebtal jedno cez dve, nervózne pobehoval pred začiatkom po podiu a chcel po zvukároch divné veci, ohľadne techniky, s ktorými im nikto nevedel pomôcť. Každopádne ich set bol, ako pojebané cunami! Paráda!!! WORMED preserem na WC ale COCK AND BALL TORTURE už sledujem a nasleduje zase ten moment, keď chce každý tancovať na podiu-) Prvý krát mi príde zvuk ako docela
HAEMORRHAGE
des, asi je to tymi harmonizérmi, fakt neviem. Obecenstvo sa začína dostávať úplne do varu už od začiatku vystúpenia HAEMORRHAGE. Máte pocit, že každý je na koke a na podiu práve sa chystá rituálna vražda v podobe hlavného kňaza, ktorý svojej obeti vyberie srdce zaživa a potom ho zožere! Každý je jak pošahaný a dôvod na to majú celkom legálny. Absolútne skvelý set týchto Španielov nenecháva nikoho na pochybách.Absolútne skvelé vystúpenie! Cítil som z toho toľko energie ako 40 ročná panna u gynekológa. Proste paráda a konec.KRISIUN už ani nevnímám a ABORTED nesledujem, lebo mám nejaké povinosti, neodkladného
RATOS DE PORAO
charakteru. RATOS DE PORAO si však nenechávam újsť. A už svieži ako rybička akvarijného typu, stojím na podiu a tľapkám si veľkými nechtami na nohách po kvalitnom podiu. Počul som od kamošov z mokrej štvrte že sú namyslený, ale nejak mi to tak vôbec nepripadalo. Boli dobrý a basta. EXHUMED je klasika, ktorá nemôže sklamať a to ani neurobili. Jebali bohov ako sa len dalo a ich set bol proste dokonalý aj so všetkým tým klišé čo k tomu patrí. Ja som však bol už nažhavený na inú kapelu. ano AGATHOCLES. Poprehadzovaná zostava kapely, Jan znova späť na base, nový gitarista a nový bubeník (mimochom z Čiech!) a keď spustili, tak som
AGATHOCLES
sa zase cítil ako v 99tom v Nových Zámkoch. Hore na podiu bol maskrálny zvuk aj keď mi kamoši z dola s pred podia tvrdili, že tam to občas kurevsky kolísalo, ale bolo to super. Veľa krát som nad nimi lámal palicu, hlavne čo sa týka ich nahrávok, ale proste je to kapela, ktorú neide ignorovať. Skvelé. Po nich mi už príde HOLOCAUSTO CANNIBAL ako nejaký zlý žart a tak sa už vzdalujem z pódia príjmam pozvanie od Jana z Agathocles na pokec pri pive. Prebereme všetko, pokecáme o všetkom a spoznávame plno nových a končí to tak že démon alkohol zase preletel okolo a usmial sa na mňa. Ja som dal úsmev späť a išiel som späť! Ráno okolo 10,00h prechádzam
Jedna z vecí, čo som nemal vidieť-)
okolo pivného stanu a Jan Ag je tam presne v tej istej polohe, v akej som ho tam zanechal -) Ale nespí a paří dalej! Boha to je punkáč ! Krásne to zhrnula jedna stálica grind scény do jednej vety "Nejprv se teším na Obscene, keď som tu pičujem a keď to končí , som smutný, že zase budem musieť čakať jeden rok". Asi tak. Mal som možnosť vidieť veci, ktoré bežne by som nevidel, mal som možnosť vidieť veci, ktoré som nechcel vidieť (hlavne čo sa týka manierov a prístupu pár kapiel). Do auta sadám tak rozbitý, že ma správa o tom, že nemusím nastupovať do nového zamestnania, ktoré som dostal pred odchodom na tento fest,tak poteší, že si na prvej pumpe otváram jedno pivo. Libor ešte zocelený únavou (kurva veď je mu o desať rokov menej ako mne -)))) zostáva na Afterparty s Exhumed a na druhý deň mi referuje, že lepší koncert ešte nevidel. Hlavne aj čo sa týka zvuku! Každopádne sa jednalo o neskutočný maraton a 77 kapiel je kurva veľa. Som zvedavý či tento počet bude Čurby ešte zvúčšovať do budúcna, alebo radšej zmenšovať, čo je myslím si schodnejšia cesta. Každopádne díkes Čurbymu za celoročnú prácu !

Žiadne komentáre: