DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 18. decembra 2012

KILLED BY BRNO vol. 10 fest 14.-15.12.2012 Brno Yacht

Už desáté pokračování tradičního setkání kapel, přátel a kamarádů nám na tento víkend připravili pánové z United Crusties. Opět dvoudenní akce, kdy v pátek ve Vegalité vystoupily neumělecké soubory vycházející na kompilaci „Brno stále v plamenech“ (dá se říct, že pokračování „Spalte Brno na prach“) a v sobotu další kapely, které jsou organizátory vybírány podle velice zajímavého klíče – dobré, leč lehce opomíjené soubory, v Brně často (či nikdy) nehrající. Takže žádná hvězda se nekoná, protože všichni jsme si rovni. Bravo!
Páteční akci nestíhám, neboť kurevsky nestíhám. Podle očitých svědků se páteční večírek převelice vydařil, došly mraky lidí a na dvou pódií bez oddechu zuřily hardcorové běsy. Takže spokojenost převeliká!
Běžím, co mi síly stačí na sobotní pokračování na Yachtu, ale i přes veškerou snahu docházím přesně po skončení THE INTRUDERSS. Ale prý jsem o nic světoborného nepřišel. Koncentrace známých, kámošů a kamarádek je skutečně velice silná. Řekl bych, že i o tom setkání lidí ze scény, Killed by Brno je. Potřásání pravicí nemá konce a vlastně v průběhu celé akce neustále potkávám další a další známé. Prostě paráda. Lidi z celé republiky a ze Slovenska. První kapela, které se věnuji je tedy až V DOBĚ MORU, což jsou poměrně provařené xichty hrající něco jako crust/grind. Místy je to hodně dobré, místy je to horší a v nejlepších momentech mi to připomíná moje polské oblíbence Psychoneurosis. Zdařilý set, zajímavý vokál, v pohodě. O KRAOST z Milevska jsem už docela dost slyšel, ale dnes je to má premiéra s nimi na živo. Je mi řečeno, že kapela zároveň tímto koncertem končí svou činnost! Po shlédnutí jejich setu, musím konstatovat, že jsme opět přišli o parádní kapelu. Hudebně snad někde na pomezí thrash grind coru s naprosto úžasnou zpěvačkou, která řádila na pódiu jako divoká kočka. Maximální nasranost a vokál, co lámal kosti. Energické vystoupení a excelentní výkon zpěvačky! Na závěr „Nuke the cross“ od jakýchsi Toxic Holocaust :-) KRAOST se ted nacházi ve stavu hledání nových členú, takže zatím majú pauzu!Tato sebranka má potenciál devastovat pódia. Kurvafix!
KUTYA HARAP jsou Valaši a i když nová kapela, její členové jsou staří harcovníci hardcorové scény. Crust, nic víc, nic míň. Ale je tu jedno velké ALE. Parádní sehranost, skvělý netradiční vokál, kterému bylo krásně rozumnět (malinko jak Mára z Evidence Smrti), dvě kytary a dva doprovodné zpěvy. Crust sám o sobě je vcelku nudná odnož hard core, ale těchto pět panáčků z tohoto stylu vymlátili skutečně maximum. Ten úžasný tah na branku strhnul většinu lídí a konečně se rozel i nějaký ten moshpit. KUTYA HARAP byla pro mě nejlepší kapelou festu a pokud máte tu příležitost vidět je někde naživo, tak ty vole vůbec neváhejte, stojí to kurevsky za to!!! Parádní!!! A jedeme dál 6 MAS a jejich odlehčený hard core/grind. 6 MAS jsem viděl už fakt mockrát a nikdy mě pánové nezklamali. Zpěvák Obstík se dnes skutečně překonával a paleta xichtů a pičovinek se zdála být nevyčerpatelná. 100% výkon, dobrá práce. Osobně mám menší problémy s pár „hopsavými“ songy, ale na druhou stranu např. vál „Rape the Earth“ je kurevskej náhul. Dobrý to bylo, dobrý...
INNOXIA CORPORA mě nikdy nebavili ani nezajímali, valašský punk prostě není můj šálek čaje a tak vynechávám. Ale podle ohlasů jsem udělal pěknou blbost, že jsem se nešel ani na chvilku podívat, prý to bylo super. No, tak snad příště. Jdu se mrknout až na KOBRA XI, který mám zafixovaný jako chaotický grind hard core. No dávám asi 5 válů a odcházím. Je to rychlý..., to je pravda, je to na 2 kytary..., to je taky pravda, ale já se v tom prostě nemůžu vyznat. Celý to zní strašně black metalově, prostě jsem k tomu nenašel cestu. Jako zajímavá kapela, to určitě, ale asi to chce napřed trochu naposlouchat. No nic, čas pokročil, lidi už pomalu odcházejí a ti co zůstávají, začínají být pořádně pod parou. Tudíž je čas na klasický půlnoční crust. Půlnoční crust nemůže nikdy zklamat! Pokud se fanoušci i kapela nacházejí na stejné promilové hladině (pod 3 promile myslím, že neměl vůbec nikdo), tak je o skvělý zážitek postaráno. JONESTOWN z Kladna. Taktéž má premiéra. Crust. Jejich vystoupení začíná naprosto stylově, kdy zpěvák (atakující 4 promile alkoholu v krvi) hned při prvních tónech padá z pódia a začíná jízda z crustového pekla. Kdosi kdysi prohlásil, že crust je nejlepší hudba po 5 pivech. Nezbývá než souhlasit, i když většina zúčastněných měla těch piv mnohem mnohem víc. Hudebně vcelku osobitý crust. Těžko popisovat crust, který je prostě crust. Buď to je crust anebo není, nic mezi tím. Kapelu to vyloženě baví, zpěvák si svými pády na zem naprosto získává publikum a tak se paří až se kouří z kotle. Lidi furt nemají dost a tak se hraje a hraje. Zaznívá i „Outlaw vagabond“ od neznámé švédské kapely..., něco jako Wolfbrigade nebo tak nějak :-). Myslím, že spokojenost byla oboustranná, já jsem se královsky bavil a ti co zůstali, odcházeli z kotle s úsměvem od ucha k ucha. Prostě super!!!
Lidi odcházejí a tak je třeba se taky loučit a než se poloučím se všema dohrává V RUKOU OSUDU, ze kterých jsem bohužel neviděl ani notu. Ale bylo to pomalý, což já tak nějak nemusím. Hrstka nezmarů se přesunuje nahoru do hospody, kde je nutné vypít nějaký ty piva a provést rozbor celé akce. Před pátou je vše jasno, kdo může, jde na šalinu po svých, kde nemůže, je odnesen, či podepřen a krokem vratkým se celá sešlost ubírá k domovům.
Skvělá akce, parádně uspořádaná, vege jídlo (před koncertem společná vege večeře), distra, ucházející zvuk, mraky známých, parádní kapely, free box, večírek, na který se bude dlouho vzpomínat. Takže díky, bylo to super!!! Snad za rok na stejném místě ve stejné nebo aspoň podobné sestavě!!!
-Zbyňa-

Žiadne komentáre: